Ketogeeninen ruokavalio

Ketogeenisen ruokavalion historia länsimaisessa lääketieteessä ulottuu peräti sadan vuoden päähän, sillä jo 1920-luvulla sitä käytettiin menestyksekkäästi epilepsiapotilaiden hoidossa.

Tämä jatkui kahden vuosikymmenen ajan, kunnes lääkkeet mullistivat hoidon ja ruokavaliohoito jäi unholaan. Ketogeenisen ruokavalion vaikutuksia on tutkittu myös muiden sairauksien hoidossa ja sitä sovelletaan entistä enemmän neurologisten sairauksien lisäksi myös erilaisten aineenvaihdunnallisten sairauksien hoidossa.

Nykyisin suurin käyttökohde on painonhallinta, metabolinen oireyhtymä (MBO), insuliiniresistenssi sekä rasva-aineenvaihdunnan aktivointi. Elintapasairauksien lisääntymisen vuoksi myös ketogeenisen ruokavalion suosio onkin noussut räjähdysmäisesti viimeisen muutaman vuoden aikana.

  • Ketogeeninen ruokavalio polttaa tehokkaasti rasvaa ja se on tehokkain ruokavalio silloin, kun halutaan rasvanpoltto käyntiin nopeasti.
  • Ketogeenisellä ruokavaliolla on tutkitusti huomattavia terveydellisiä etuja

Mitä ketoruokavaliolla syödään?

  • Proteiineja - Kananmunia, broileria, nautaa, possua, kanaa, kalaa ja äyriäisiä ym. Juustot ja hapanmaitotuotteet ja kerma kuuluvat myös ruokavalioon. Myös kasviproteiineja voi käyttää.
  • Maanpäällisiä kasviksia - vihreälehtisiä kasviksia, paprikaa, tomaattia, kurkkua, parsakaalia, kukkakaalia, kesäkurpitsaa, avokadoa, valkosipulia, sipulia, parsaa ym.
  • Terveellisiä rasvoja ja öljyjä - Voita, kookosöljyä, oliiviöljyä ja avokadoöljyä

Ruokavaliota noudattamalla kehosi alkaa tuottamaan energiaa kehon omista rasvoista ja muodostaa niistä maksassa ketoaineita. Ketoaineita keho käyttää energian lähteenä hiilihydraatin ja glukoosin sijaan. 

Ketoosi on täysin normaali aineenvaihdunnan tila. Ketogeeninen ruokavalio polttaa tehokkaasti rasvaa, tasapainottaa verensokereita sekä rauhoittaa suoliston toimintaa.

Ketogeeninen ruokavalio yhdistettynä vatsaa ja suolistoa sekä aineenvaihduntaa tehostaviin ravintolisiin on huikea yhdistelmä, jolla kehon elinvoima palautetaan entistä paremmaksi!

Lue lisää ketoFIT ohjelmasta


Kartoita aineenvaihduntasi tila

Mitä ruokia ei syödä ketoFIT -ruokavaliolla?

Vältä kaikkia sokerisia ja tärkkelyspitoisia ruokia kuten

  • leipää, puuroa, pastaa, perunaa ja riisiä
  • eineksiä, pikaruokaa
  • juureksia, hedelmiä
  • mitään sokerisia ruokia ja herkkuja
  • karkkia ja leivonnaisia
  • mehuja ja limua
 
 

Ravinnon Voima

 info@ravinnonvoima.fi
 040 555 1515

y-tunnus: 2806271-3
Tietosuojaseloste